În atenția furnizorilor de servicii media audiovizuale,

Mar ,Mai 12, 2020 - 12:16
Consiliul Audiovizualului informează că Ambasada Marii Britanii în Republica Moldova a remis în adresa autorității „Ghidul de comunicare pentru mass-media în urgențele de sănătate publică”, elaborat de BBC Media Action, organizație de caritate a radiodifuzorului public din Marea Britanie – British Broadcasting Corporation (cunoscută în lume drept BBC).
Ghidul este disponibil în limbile română și rusă și oferă îndrumări generale despre modalitățile de comunicare cu persoanele afectate de crizele umanitare pentru a ajuta la salvarea de vieți și a reduce suferința.
Lipsa informației corecte și de încredere în timpul situațiilor de urgență poate conduce la răspândirea zvonurilor și a dezinformării, ducând la panică și haos, practici care creează riscuri și mai mari pentru oameni și/sau stigmatizează oamenii afectați de boală, toate acestea contribuind la creșterea numărului persoanelor afectate sau a deceselor în contextul răspândirii bolii. Organizațiile mass-media pot ajuta la umplerea acestui gol informațional periculos și pot corecta informațiile eronate, oferind încurajări, promovând calmul și motivând persoanele să acționeze pentru a-și ameliora situația.
În acest context, Consiliul Audiovizualului recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale aflați sub jurisdicția Republicii Moldova să consulte și să implementeze recomandările „Ghidului de comunicare pentru mass-media în urgențele de sănătate publică” pentru a ajuta publicul să rămână sănătos.
„Ghidul de comunicare pentru mass-media în urgențele de sănătate publică” poate fi consultat alăturat, în variantele română și rusă.
Serviciul Comunicare și relații cu publicul