CA a avertizat public 64 de furnizori de servicii media audiovizuale

Vin ,Aprilie 22, 2022 - 12:35
În cadrul ședinței din 22 aprilie 2022, Consiliul Audiovizualului a luat act de 52 de declarații privind nereflectarea campaniei electorale la alegerile locale noi din 29 mai 2022 ale următoarelor servicii media audiovizuale:
Servicii media audiovizuale de televiziune (26):  „Cinema 1”, „PEH TV”, „RTR Moldova”, „STV”, „Media TV”, „Gurinel TV”, „TVC 21”, „Busuioc TV”, „Prime”, „Publika TV”, „Mega TV”, „Familia”, „Canal 5”, „Canal 2”, „Canal 3”, „Pro TV Chișinău”, „Privesc.Eu TV”, „TV8”, „Jurnal TV”, „ATV”, „Drochia TV”, „NTV Moldova”, „Exclusiv TV”, „Accent TV”, „Primul în Moldova” și „ATV COGUK”.
Servicii media audiovizuale de radiodifuziune sonoră (26): „Vocea Speranței”, „Radio Alla”, „Hit FM”, „Radio Relax (Bălți)”, „Radio Relax (Chișinău și Hârbovăț)”, „Radio Sud”, „Drochia FM”, „Poli Disc- Новое pадио”, „Megapolis FM”, „Autoradio/Avtoradio”, „Radio Media”, „Publika FM”, „Mega Hit FM”, „Radio Zum2”, „Maestro FM”, „Radio Zum1”, „Radio Plai”, „Rekord”, „Eco FM”, „Kiss FM”, „Aquarelle FM”, „Focul din Vatră”, „Diaspora FM”, „Dialog FM”, „Drive FM” și „Bugeac FM”.
Declarațiile privind reflectarea campaniei electorale la alegerile locale noi din 29 mai 2022 ale furnizorilor de servicii media „Aer-Comunicație” SRL și „Studio-L” SRL au fost respinse ca neconforme, fiindu-le oferit un termen de 3 zile calendaristice – până la 26 aprilie 2022, pentru prezentarea declarațiilor în conformitate cu prevederile pct. 13 din Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale la alegerile locale noi din 29 mai 2022 în mijloacele de informare în masă din Republica Moldova, aprobat prin Hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 405 din 04 aprilie 2022.
Totodată, este de menționat că 64 de servicii media audiovizuale de televiziune și radiodifuziune sonoră nu au prezentat declarații privind reflectarea/nereflectarea campaniei electorale la alegerile locale noi din 29 mai 2022, fapt pentru care au fost avertizați public:
Servicii media audiovizuale de televiziune (31):  „Agro TV Moldova”, „AXIAL TV”, „Canal Regional”, „Cotidianul TV-CTV”, „ITV”, „Moldova-1”, „Moldova-2”, „N4”, „Noroc TV”, „Orhei TV”, „ORIZONT TV”, „REN MOLDOVA”, „R Live TV”, „RU TV Moldova”, „Tezaur TV”, „TV6”, „TVR Moldova”, „Vocea Basarabiei TV”, „10 TV”, „ZONA M”, „BTV”, „NTS”, „SOR-TV”, „TV Elita”, „TV-Găgăuzia”, „ALBASAT”, „ART-TV”, „BAS TV”, „ENI AI”, „POPAS TV” și „TV BIZIM DALGAMIZ”.
Servicii media audiovizuale de radiodifuziune sonoră (33):  „MICUL SAMARITEAN”, „Radio Moldova”, „Radio Moldova Tineret”, „ GRT FM”, „Jurnal FM”, „Noroc”, „ RADIO CHIȘINĂU”, „ Russkoe Liubimoe”, „Vocea Basarabiei”, „Albena”, „ART-FM”, „BAS FM”, „BIZIM DALGAMIZ”, „Cultura divină”, „Datina FM”, „Euronova FM”, „Europa Plus Moldova”, „LOVE RADIO”, „PRO 100 RADIO”, „Radio 21”, „Radio Dar”, „Radio Dor 93,0 FM”, „Radio Jean”, „Radio.md”, „Radio ONE”, „RADIO ORHEI”, „Radio Orhei FM”, „Radio Pro-Mingir”, „Radio Soroca”, „Radio Studentus”, „RETRO FM”, „Romano Patrin-FM” și „Ruskii Hit/Русский Хит”.
În prezent, pe teritoriul Republicii Moldova își desfășoară activitatea 119 furnizori de servicii media audiovizuale (TV – 59, Radio – 60) care au avut obligația de a informa Consiliul Audiovizualului cu privire la reflectarea/nereflectarea campaniei electorale la alegerile locale noi din 29 mai 2022.
Serviciul Comunicare și relații cu publicul